Inzeráty
Znáte to určitě taky. Ať už z nudy, hecu nebo z úplně jiného, třeba seriózního důvodu, surfujete po internetu na internetové seznamce. A mnozí z vás se jistě nestačí divit. Copak je pro inzerenty tak těžké si po sobě inzerát před odesláním ještě jednou přečíst, když už ho napíšou? Vždyť je to jejich vizitka, proboha!
Raději nemluvím o obsahu, to by mohla být kapitola sama o sobě. Spíš bych se chtěla zaměřit na "vizáž" inzerátu.
Jistě, drobné překlepy v přehození písmenek by se snad (snad!) daly ještě tolerovat. Byť by se druhotným přečtením daly snadno odstranit.Ale hrubky, které by byly tolerovatelné ještě tak na prvním stupni ZŠ, v dospělém věku nejsou ani tolerovatelné ani k pousmání.
Uvádím pro tyto své úvahy několik příkladů, které jsem si opravdu nevymyslela, byť by to tak mohlo vypadat, bohužel tímto ještě repertoár zdaleka vyčerpán není (čerpáno z http://seznamka.lide.cz/): "simpatyckého", "steerotipní", "skusit se ma", "vstah", "Visoký", "sem vyší", "chyby mi neha" (pán snad chtěl působit jako "tvrďák"?), "tak se ozvy" (tak mi to připadá jako hra na to, kdo nemá y, není in?). O rozlišování mě/mně ani nemluvím, ale to už mi připadá, že bych po některých osobách chtěla opravdu hodně ("chybí ti někdo tak jako mě", "mě na vzhledu nezáleží").
A tak se ptám: Copak je tak nadlidský výkon si inzerát nechat zkontrolovat pravopisem ve Wordu nebo si jednotlivá "kritická" slova hodit do vyhledávače třeba na pravidla.cz nebo si to prachobyčejně vygooglit?
Teď mě tak napadá - nemyslím si jen já sama, že už i tohle o inzerentech něco vypovídá, že ne? Abych jen já nepůsobila snad nějak zaujatě. I když to by byla taky kapitola sama o sobě.
Lidi, sakra, myslete!